Saturday, August 28, 2010

彩繪

不久之前,
我告訴他我很想買一盒顔色筆。
至於爲什麽突然那麽想買,
當中夾雜了許多說不出的因素。

從小開始,
美術課是我最心生畏懼的課。
沒有天賦,也沒有後天的努力,
即使跟著老師的指導學著畫,
畫得出的花朵乃是記憶中伴著一片葉的五朵花瓣。
剪剪貼貼的還行,
但說到畫人物、畫風景、畫節慶等等主體性的畫,
每每都是硬著頭皮完成。
所以,我總是羡慕會畫畫的朋友,
那種利落簡單又不失美感的畫,
替代了許多言語無法表達的瑕疵。

幾米的畫總是帶著淡淡的傷感,
通過他細膩的繪圖中,
提醒著容易被忽略的人物、事物及情緒。
在他的繪畫世界裡,
地球的模子掌控在他的手中,
世界不一定只存在一個月亮、
兔子的體形比例比人類大、
人類也擁有飛翔的能力。
我喜歡這些簡單而唯美的畫,
即使不會畫畫,
也可以籍著別人的畫來了解他們的創意和想法。

感謝相機彌補了不會畫畫的遺憾。
儘管有時候腦海裡出現的畫面,
無法畫得出,也無法拍得出,
那就讓它在腦海中揮舞吧,
我用感受記住那一些畫面。

今天逛書店的時候終於買了顔色筆,
包裝設計隨著時間的變遷略顯不同,
但是顔色筆的質感和觸感還是跟小時候一樣呢。
只要在顔色筆彩繪過的紙張上沾一點水,
它就會變成水彩了,
那天在C+C,
我看過農夫這樣畫,
勾勒起許多兒時的記憶。

12 comments:

Len小弟 said...

我在期待着你的作品啊。。。 :)

creative hamba said...

i like to draw when i was young...i remember my drawing always show in the wall during standard 3...when i'm very confident in the drawing competition...i kena accident and couldnt take part for 2 consecutive years...after that..no more flame and passion in drawing anymore...ha..

felice said...

Len,

當我知道向希也是其中一位的時候,我差那間就覺得,我們也許很快有機會見面。哈哈哈,謝謝你啊 =)

CM,

I stil rem my only drawing which posted on the wall, that's the only drawing in my life..hahaha, sweet memory!!

cassieandrea said...

i can never draw. my art always get a C. hehe. Cai Hui. Sabu sabu.

felice said...

fuu,

我拿C的大概數不清吧!!哈哈

萨布丽娜 蛋 said...

我以为这文章是写我的也 哎哟 真不要脸~ 哈哈!

画 尽情画 不必理会别人的看法 自己开心就好!

Len小弟 said...

做麽學我? 講話講得那麽玄。。。
雖然我又好像知道你在講什麽,呵呵。。 XD

Fei said...

and you finally bought it! :)
first step!!!

and remember this piece of very ancient advice, if you're doing water color, the water color palette, NO NEED TO WASH ONE LA... hahhahaha!!!~

Len小弟 said...

忘了說聲,到時見。 :)

felice said...

Sab,

我知道你會這樣覺得,pai seh,你很可愛 =)

feiwen,

yes, i finally bought it..thanks, hugs**

Len,

謝謝你 =)

yee.wean said...

i got my own sketch book as well...but its really expensive to get a real good set of colour pencil so i got myself a WH Smith drawing kits and draw anything i want! i even drew the kitkat bar i was eating!!! haha...jia you felice!

felice said...

hahahaa, kitkat bar, u know what, there was a nice kitkat bar packaging, i had it yesterday =)

thanks yee wean, take more pics and write more while you can!!

btw, i really miss UK!!