Thursday, September 03, 2009

勇氣

天空微微飄起雨的時候,
我一直很想獨自地、安靜地在路上駕駛。
很多時候,
我望著窗外發呆,
如果有一天剛好碰上這樣的天氣,
而我又不用上班的話,
我一定要在雨中獨自駕駛。

下過雨的今天依然很冷,
本來平靜的一天跟平常無異。
下午知道露露突然辭職了,
還毅然決定要去新加坡工作。
(這麽突然?我開始無法回應)
還要跟艾瑞兒一起去,
(什麽?我真的不懂該說什麽了。)

我眨眼、眨眼,
根本無法形容當下複雜的情緒,
除了假裝沒有感覺,
我沒法再多說一句話。

艾瑞兒之前說要走,我釋懷了很久,
然後答應她我每年一定會純粹去新加坡探望她一次(至少)。
露露現在又說要走,
上個星期午餐約會時說得那麽自然,
我以爲是偶爾工作感到沮喪後的感受,
沒想到,那麽快,那麽坦蕩地就遞了辭呈。
我心中那股一湧而至的感受那麽真實且複雜,
請不要在這個時候跟我說任何一句話,
即使是一個非常無關痛癢的問題也是我的致命傷。

我非常羡慕露露她說要趁25嵗來臨前,
趁自己還有一點勇氣,
要趕快做出改變。
先別說工作的問題,
要決定遠距離戀愛也是我現在無法做的決定。
我跟自己說,
現在還不是時候。
什麽時候才是最適當的時機?
我。。。一點概念也沒有。

我很努力地眨眼,
露露突然拉我進chatroom說艾瑞兒害怕我下個星期會立刻遞辭呈。
(嗯,隨便想一下是想過的)
他們兩個在chatroom不斷安慰我,
嗯,你們說的我都懂,
只是我一時無法接受。
雖然搭個45分鐘的飛機或4個小時的巴士就可以到了,
但,
我以後不可能突然很想見你們的時候就見到;
突然要約吃午餐、看電影、逛街也無法立刻辦到;
跟他吵架以後沒有人會煮一碗熱騰騰的韓國面給我吃;
不能很real-time地分享一切一切,
你懂,
就是那種遠火救不了近火的感覺。
腦海也不知覺地播放一些友情歲月的畫面,
喂,我真的很容易被打敗。
我當時的play list顯示《外面》、《外面的世界》、《夜夜夜夜》、《不讓我的眼淚陪我過夜》--- 全都是催淚歌曲 T.T
我再努力地、再努力地喝水、眨眼。

很想說,
看見你們爲了未知的未來勇敢地飛翔,
我真的很為你們感到高興。
只是,我沒有想過,
那份真摯的友情比我想象的還要多、還要深,
因友情而難過的難過原來不比在愛情中受傷來得輕。
我原來也真的很emotional,
心情要立刻跌至谷底也是數秒鈡就可以發生的事。
你也知道,
這些別離的事,
總是留下的人特別難過啊!
反過來要你們不斷地安慰我,
想想也挺失禮的,
25嵗了,
還那麽膽怯,還那麽容易感觸。

我也知道你們的感受。
讓我們一起眨眼、眨眼,
留下的人,
我要跟你們相依爲命!!!

13 comments:

sueyin said...

不好意思,虽然文章里的人物都不是我。但是,我还是忍不住进来了。
我希望你会过得好好的!
虽然,距离还真的会让人有一点怯弱。

jooknun said...

is either you leave or she leaves~ or you stay or she stays.

cuz we are having diff goal to achieve, so it leads to another way of life.

dun sad just because of the separation. be happy because they grow and shine.

gambateh~

word verification: CHEERd

cassieandrea said...

maybe i m just a cyclist who just happened to cycle on the same path with u.
when comes to the cross road, we'd hv to travel heading different directions.
what to do...
tat's life

it needs time to get use to the feeling of traveling separately...
we cant accept, because, we're attached to each other before.
anyway.
nee nee, i m still on the same path with u =D
like jy said... we travel to search for our own destinations. and we opt for happiness.

verification: deepim
ahhaha CHIM.

*hug hug*

felice said...

sueyin,

嗯,我會。

jy,

i'm happy that they have made the decision, and watching they're heading to another path of life. all the good lucks and blessings for them.

i like the word verfication =)

fuu fuu,

i can picture what you said, and i'm striving to find my own way too, what happened along the way is memorable and that could make life stronger.

big hugss for you.

song at the moment: 最佳損友

Beng said...

Distance is a test i guess....and that itself had showed us all clearly how tight it is the frenship in between, and how close we all are. I'd bet that it won't be nly you felt hat grey-ish...But hey, think back in this way....WE HAVE MORE CHOICES ON PLACE TO STAY ON OUR NEXT VISIT TO S'PORE DI YOOOOOOO!!!!!! =) Can get them bao sikk bao G timm....

Chill Ah Fe.... We nid time to digest yooooo... =) I do misses the old days.....

p/s: What shared all the time shall continue be share among....as distance doesn't means seperation. =)

plumage said...

没有离别的忧伤,哪来重逢的喜悦。

虽然是很老土的一句话,但却实实在在道出了个中的意思。

我相信你们重逢的那一刻一定是最悦人最难忘的

加油,永远的朋友 ^^

K3lly said...

是的,距離是考驗,我相信妳們的友情會更進一步。

有機會就讓我煮燜意大利面給妳吃,呵呵。

Unknown said...

人生,一再试练我们的感情线。珍惜当前的幸福,趁还未消失前。

Zeitgeist said...

政治是高明骗术,
不要物换星移还学前朝歌功颂德,
化妆师的妆要「画」的自然,
有太多的数据和内容是包装之后的,

人们的生活体认就如喝水一样,冷暖自知的。
当然没有利益就不会那麽多人想要从政,
有了权力和家产,就会像吗啡一样,
上瘾就再也无法忘怀。古今中外皆然,
历史的教训就是:「人们学不会教训」。




【相对于真相,人们更乐意相信谎言。】

【即使一遍遍的被真相敲打,谎言还是会被称之为希望,】

然后愚蠢而善良的人被不可触及的希望牵引着度过一生。

善良大多数时候是因为缺乏诱惑,

没有受贿的人一般是因为没被人贿赂,所以做了好人。

felice said...

Beng,

distance might not change a friendship, just like you n me, so i believe it's a way for us to grow stronger n independently. As I said, it's only 45 mins away (with flight), haahahaa

曉君,

有些老話總是最能觸動人心的,謝謝你 =)

Kelly,

快點擇日請我吃意大利面 =)

joyce,

嗯,
我明白,也一直珍惜著 ^^

Anonymous said...

phn,

dare dare you are the one who leaves us for migration in new Prague land 10 years down the road and my buddy would be writting an equivalent blogpost!

Welcome to Singapore, Majulah Singapu---ra!!

But don't forget, here is our home.

[last para dedicated to whom it may concern]

word: fingl

sia

Anonymous said...

Try this lil nice song:
http://www.youtube.com/watch?v=kNXeAceK7Yg

sia

felice said...

Dear zh,
你的話讓我的心定很多,可能也很多天了,心情沉澱了許多,是好事 =)